Hvorfor stiller Kameo spørgsmål?
Kameo har pligt til at overholde krav om kundekendskab og sikre at platformen benyttes efter hensigten. Derfor har vi behov for at vide noget om hvem du er, og hvordan du bruger vores platform. En del af formålet med spørgsmålene er samtidig at sikre dig og andre investorer mod økonomisk kriminalitet og bl.a. forhindre hvidvask.
Hvad spørger vi om?
Vi stiller bl.a. spørgsmål om hvem du er, hvor pengene du vil investere, kommer fra, og hvor meget du forventer at investere via Kameo. Alle får de samme spørgsmål. Nogle gange kan dine svar ændre sig over tid, fx hvis du flytter, får nyt job eller arver penge du ønsker at investere. Derfor må vi regelmæssigt stille dig spørgsmålene på ny så længe du er kunde os os. Det kender du sikkert også fra din bank!
Spørgsmål og svar
- Beskytte dig mod svindel
- Opdage kriminelle
- Bekæmpe hvidvask, terrorfinansiering og anden økonomisk kriminalitet
- Bistå danske og udenlandske skattemyndigheder
Min konto er deaktiveret, hvad gør jeg?
Vi kan være nødsagede til at lukke din konto hvis du ikke har besvaret spørgsmålene under kundekendskab inden for den frist du har fået. Kontakt os på helpdesk@kameo.dk eller på tlf. 42 36 94 74 hvis du har behov for hjælp til at få genåbnet din konto.